دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

ترفند انجام طراحی لوگو

طراحی لوگو

طراحی لوگو معرفی یک مجموعه و شخص با آن نماد و نوشته به حساب می آید, برای خلق یک لوگو مفهومی و زیبا و ماندگار باید زمان مناسبی گذاشته شود. تاریخچه این عناصر و تصاویر به انسان های اولیه باز میگردد زمانی که آنها از طریق نشانه ها و علامت با یکدگیر مفهوم را به هم منتقل می کردند.

برای خلق یک آرم باید جوانبی را در نظر گرفت که مهمترین آنها در قسمت زیر بیان شده است:

اولین قدم:

اولین قدم در خلق لوگو داشتن علم و هنر گرافیک و ایده پردازی است. ایده پرداز کیست؟ به فردی که ایده را خلق و پیاده می کند ایده پرداز گفته می شود. ایده پردازی باید با مهارت ها و توانمندی هایی همراه باشد. که داشتن ذهنی خلاق در طراحی لوگو یکی از ارکان مهم در خلق اثری ماندگار است

قدم دوم :

قدم دوم در طراحی لوگو روانشناسی صنعتی است

روانشناس صنعتی کیست؟

طراحی لوگو

روانشناسی صنعتی دانش بررسی رفتار انسان ها در شغل های گوناگون است که کمک می کند از طریق روانشناختی یک سازمان و یک ارگان بهترین بازدهی را داشته باشد

در طراحی لوگو افراد با ذهنیت ها و شغل های گسترده ای به طراح مراجعه می کنند از این رو طراح از طریق مشاوره و ذهن خوانی  باید مراجع کننده را روانشناسی کند و با رعایت اصول طراحی ,ذهن خود را جای ذهن مراجعه کننده قرار دهد تا بتواند بهترین طرح را در چارچوبی خاص با ذهنیت طرف مقابل به او ارائه دهد.

قدم سوم :

قدم سوم در طراحی نشان واره داشتن علم روانشناسی رنگ است.

روانشناسی رنگ ,طراحی کردن لوگو و  رنگ ها و بوجود آوردن آنها یک کار ذهنی و درونی و فردی است . چیزی که باعث ایجاد و بروز یک عکس العمل در یک فرد می شود ممکن است در افراد دیگر باعث ظهور واکنش های مختلفی گردد. گاهی این واکنش ها به دلیل اولویت بندی های شخصی است و گاهی به دلیل پس زمینه ی فرهنگی فرد که در هر فرد متفاوت است.

نتیجه:

در نوشته های بالا قسمت هایی از بخش های مهم در طراحی لوگو ذکر شده است .

هر کدام از بخش های بالا می تواند مکمل یکدیگر باشند و اگر هر کدام به درستی اجرا نشود می تواند مشکل اساسی در طراحی لوگو به وجود آورند. طراح با استفاده از مراحل گوناگون می تواند لوگویی و ماندگار و مفهومی خلق کند تا بیننده با اولین نگاه به مفهوم و نگرش آن نشان واره پی ببرد.

هرچقدر لوگو پیچیده تر باشد از مفهوم اصلی آن دور می شود بنابراین بهتر است علامت به نوعی خلق شود که از مفهوم اصلی دور نشود و بتواند بیننده را به سمت خود بکشاند.

منبع: https://rivall.ir/%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%ad%db%8c-%d9%84%d9%88%da%af%d9%88/